VISMISSIONEN

MISSIONEN

Vi er VisitSydsjælland og Møn (VISM) – det fælles destinationsselskab for Næstved, Vordingborg, Faxe og Stevns Kommuner. Vi arbejder for bæredygtig turisme til gavn for hele Sydsjælland-Møns beskæftigelse, velfærd, livskvalitet og bosætning.

VISIONEN

Turismekollektivet er vores vision om at være Danmarks mest nyskabende og attraktive destinationsselskab og ønsket om at Sydsjælland og Møn bliver en af Danmarks stærkeste kyst- og naturdestinationer

MANTRA

Vi skal tænke anderledes og finde nye spændende partnere uden for vores egen ekspertise for at vores destination kommer ud over rampen i et konkurrencepræget marked. VISM vil være dem, der viser nye veje og sætter en ny standard. Kort sagt, vi vil gøre alt hvad VISM kan for at turismekollektivet bliver et ambitiøst, dynamisk og inspirerende fællesskab.

4

TRENDS

Det er afgørende, at vi som turismefælleskab tager de lange briller på, og forbereder os på tiden efter Coronakrisen og tilrettelægger vores strategi ud fra de langsigtede trends og blivende forandringer i markedet. Vi ser især fire trends for tiden, som vi tror kommer til at præge turismen og vores arbejde efter coronakrisen.

- STAYCATION - HERE TO STAY
- URBAN ESKAPISME
- GRÆNSELØS DIGITAL
- BÆREDYGTIGHEDEN VENTER IKKE


4

LEVEREGLER

Vi tror på, at vi skaber det bedste destinationsfællesskab med fire leveregler:

- TURISME ER IKKE ET MÅL I SIG SELV
- DET VI SÆLGER, ER VI SELV
- VI SÆTTER NATUREN I SPIL, MEN ALDRIG PÅ SPIL
- VI ER FÆLLES OM AT SKABE FÆLLESSKAB


5

SPOR

VISM arbejder i fem styrende spor, som sætter retning og mål for vores arbejde i årene fremover:

- STÆRKERE FÆLLESSKAB
- NATURLIGVISME
- LIGE PÅ STEDET
- MARKEDSFØRING MED MENING
- TURISMENS VISMÆND M/K


2

DIMENSIONER

Som destinationsselskab og samarbejdsorganisation måler vi vores resultater og succes med et todelt sæt af resultatmål. Samtidig med at vi udforsker nye meningsfulde måder at måle turismens effekt: 

- TURISMEKOLLEKTIVETS DESTINATIONSMÅL
- VISMS ORGANISATIONSMÅL

FRA ANALYSE TIL HANDLING

4 POST-CORONATENDENSER

SOM KALDER PÅ...

VISMS STRATEGISPOR…


STAYCATION

Lokale fællesskaber
Lokalt autentisk værtskab
Get aways
Udvikling af signaturevents

Lige på stedet
Markedsføring med mening


URBAN ESKAPISME

Fællesskaber som reason-to-go
Naturoplevelser i fokus
Lokalt autentisk værtskab
Nye oplevelsestyper
Oplevelsesudvikling

Naturligvisme
Lige på stedet
Markedsføring med mening


GRÆNSELØS DIGITAL

Workcation og bosætning
Databaseret forretningudvikling
Digital markedsføring og værtskab

Stærkere fællesskab
Turismens vismænd M/K


BÆREDYGTIGHED

Indsigt i nye forbrugerpræferencer
Best practice i bæredygtig turisme
Nye partnerskaber
Nye succes- og effektmål

Naturligvisme
Turismens vismænd M/K


KOMMENTARER

Vi har oprettet en side hvor du kan skrive en kommentar til Turismekollektivet

GÅ TIL KOMMENTARSIDE

DOWNLOAD

Download hele strategien som pdf her:

PODCAST

Hør strategien som podcast